Google

Subscribe

RSS Feed (xml)

Add to Google Reader or Homepage Add to Webwag

Subscribe in Rojo

Add to My AOL

Add to netvibes

Subscribe in Bloglines

Add to Pageflakes

Subscribe in NewsGator Online

Korset - Bengkung

Ukuran yang sesuai adalah syarat penting untuk memilih Korset . Oleh kerana itu, semasa anda sedang memilih korset untuk dibeli, anda harus tahu ukuran sebenar tubuh badan anda. Jika tidak, pasti korset yang dipilih bakal menyebabkan anda kurang selesa bergaya.






Tips dan Panduan memilih Korset/Bengkung

Jika anda ingin menggunakan korset setiap hari, pilih korset mini yang diperbuat daripada kain satin. Korset daripada fabrik ini akan jatuh tepat di bawah pinggul. Ini bermakna ‘tulang’ korset yang membentuk lekuk tubuh tidak ‘menikam’ tubuh ketika anda duduk.

Jika anda memilih korset yang diperbuat daripada fabrik renda, pastikan renda tersebut cukup memeri dan menyerap peluh. Jika ciri-ciri ini tidak ada, ia akan menimbulkan ketidakselesaan kepada anda.

Hindari korset yang terlalu kecil di bahagian pinggang. Tidak perlu memaksa diri untuk memiliki tubuh bak jam pasir. Ingat, korset bukan berfungsi untuk memperkecilkan ukuran pinggang.

Bagi yang berat badannya mudah naik dan turun, sebaiknya pilihlah korset yang bertali sama ada di depan atau belakang. Dengan adanya tali ini, anda boleh menyesuaikannya dengan saiz badan pada bila-bila masa.

No comments: