1. Meja kerja bersih.
Meja kerja yang bersih akan sangat membantu untuk lebih fokus pada apa yang sedang dikerjakan. Pekerjaan lebih cepat selesai kerana pandangan tidak terganggu dengan longgokkan kertas di atas meja. Jadi tak la stress sangat.
2.Bekerja dengan prioritas.
SEMUA pekerjaan memang penting untuk diselesaikan secepatnya.Tapi, kita harus pandai membezakan yang mana perlu diselesaikan terlebih dahulu. Bekerjalah dengan prioritas! beban fikiran pun akan berkurang.
3. Segera ambil keputusan.
Semakin cepat anda mengambil keputusan dalam menghadapi masalah, semakin cepat masalah akan selesai. Anda tidak lagi stress memikirkan masalah tersebut.
4. Delegasikan pekerjaan.
Tidak ada orang di dunia ini yang dapat melakukan segala pekerjaan tanpa bantuan dari orang lain. Jadi biasakan untuk berkongsi beban kerja dengan orang lain dalam kumpulan kerja anda. Stress berkurang dan anda pun akan punya lebih banyak masa untuk perkara yang lain.
Tips Kerja Tanpa Stres
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment